Mapa strony
Wpisy
- Adaptacja do światła
- Adaptacja zmysłowa
- Akceptacja dziecka przez rodziców
- Aparat do wykrywania kłamstw
- Aparat używany przy badaniu strachu jako popędu nabytego
- Aparat używany przy badaniu strachu jako popędu nabytego cz. II
- Badania nad spostrzeganiem w sytuacjach dwuznacznych
- Badanie zdolności
- Barwy
- Cechy sprzężone z płcią
- Chemiczne podłoże widzenia pręcikowego
- Chemiczne podłoże widzenia pręcikowego – kontakt
- Co wywołuje sen
- Co wywołuje sen – kontynuacja
- Ćwiczenie skomasowane, a ćwiczenie rozłożone w czasie
- Czy cechy dziedziczne mogą ulegać zmianie
- Czy inteligencja jest cechą dziedziczną czy wykształconą
- Czy inteligencja jest cechą dziedziczną czy wykształconą cz. II
- Czy mimika jest rzeczą wrodzoną
- Czy wybitna sprawność fizyczna jest cechą dziedziczną
- Czy zdolność do wglądu może być wyuczona?
- Czynniki wpływające na spostrzeganie
- Czynniki wpływające na spostrzeganie – kontynuacja
- Decydowanie się na zabiegi, które oferuje medycyna estetyczna
- Dodatkowe znaczenia słowa „lęk”
- Dodatkowe znaczenia słowa „lęk” – kontynuacja
- Dojrzała filozofia życia
- Dojrzała filozofia życia – kontynuacja
- Dojrzałość intelektualna
- Dojrzałość społeczna
- Dojrzewanie
- Dojrzewanie form zachowania emocjonalnego
- Dojrzewanie seksualne chłopców
- Dojrzewanie seksualne dziewcząt
- Dominacja rodziców
- Dwa rodzaje progów zmysłowych
- Dziedziczenie cech charakterystycznych
- Dziedziczne kompetencje smakowe
- Dziedziczność
- Efekt deprywacji
- Eksperyment Rhine’a
- Eksperymenty Pawiowa i Skinnera
- Eksperymenty Pawłowa
- Eksperymenty Skinnera
- Eksperymenty Skinnera – dalszy opis
- Eksperymenty Tolmana
- Emocja jako popęd
- Emocje i rozwój osobowości
- Emocje jako cele
- Emocje jako zjawiska towarzyszące mo t ywowa n emu zachowaniu
- Endokrynologia
- Eugenika
- Fazy okresu dorastania
- Fizjologia a jakość zmysłowa
- Fizjologia widzenia
- Fizjologiczne mechanizmy emocji
- Fizjologiczne mechanizmy emocji cz. II
- Fizjologiczne mechanizmy emocji cz. III
- Fizjologiczne zróżnicowanie emocji
- Freudowska teoria rozwoju dziecka
- Freudowska teoria rozwoju dziecka – kontynuacja
- Frustracja dążenia do niezależności
- Funkcja gangu
- Generalizacja i różnicowanie
- Geometryczne złudzenia wzrokowe
- Gniew
- Gonady
- Gonady – kontynuacja
- Gruczoł tarczycy
- Hamowanie retroaktywne
- Hamowanie retroaktywne – dalszy opis
- Hamowanie retroaktywne i proaktywne
- Interpretacja hamowania retroaktywnego i proaktywnego
- Jak wybrać dobrego dentystę Warszawa?
- Jakość barwy, jasność i nasycenie
- Jakość barwy, jasność i nasycenie – dalszy opis
- Karmienie
- Kinestezja
- Klasyfikacja osobowości
- Krytyka typologii gruczołowych
- Krzywa reminiscencji
- Krzywa uczenia się dla ścigania wirującego celu
- Krzywa uczenia się dla ścigania wirującego celu – kontynuacja
- Krzywe uczenia się obrazujące wyniki obrysowywania w lustrze
- Krzywe zapominania
- Krzywy zgryz u dziecka? Czas na aparat
- Kształcenie formalne
- Leczenie nadpotliwości metodami medycyny estetycznej
- Liczba prób przy powtórnym uczeniu się
- Ludzkie cechy dominujące i recesywne
- Matematyczne modele uczenia się
- Matematyczne modele uczenia się – kontynuacja
- Małpa rozwiązująca zadanie z kijami
- Małpa rozwiązująca zadanie z kijami – kontynuacja
- Mechaniczne zapamiętywanie
- Metoda przybliżeń
- Mnemometr
- Model statystyczny Estesa
- Model statystyczny Estesa – kontynuacja
- Moralność dziecięca
- Moralność starszego dziecka
- Motyw panowania nad sytuacją
- Motywacja a osobowość
- Motywacja a osobowość – kontynuacja
- Motywowane zapominanie
- Motywowane zapominanie – dalszy opis
- Motywy i emocje
- Motywy pozytywne
- Motywy pozytywne i negatywne
- Nastawienie przygotowawcze
- Nastawienie przygotowawcze – dalszy opis
- Natura i wychowanie jako czynniki kształtujące organy wewnętrzne
- Natura uczenia się
- Natura uczenia się – dalszy opis
- Natywizm a empiryzm w zagadnieniach spostrzegania przestrzeni
- Natywizm a empiryzm w zagadnieniach spostrzegania przestrzeni cz. II
- Nauka w szkole
- Niezależność ekonomiczna
- Obrazy następcze i kontrast barw
- Obrysowywanie w lustrze
- Ocenianie uczuć na podstawie zachowań
- Ocenianie uczuć na podstawie zachowań – kontynuacja
- Odruchy
- Odruchy wrodzone
- Odtwarzanie w czasie ćwiczenia
- Ogólna koncepcja uczenia się
- Ogólne równanie krzywej uczenia się
- Okoliczności wpływające na proces pamięci
- Okres dojrzewania płciowego
- Organizacja całości maskuje części
- Organizacja figury i tła w spostrzeganiu wzrokowym
- Organizacja w spostrzeganiu
- Osiąganie dojrzałości emocjonalnej
- Pamięć mechaniczna a pamięć logiczna
- Pamięć mechaniczna a pamięć logiczna cz. II
- Pamięć mechaniczna a pamięć logiczna cz. III
- Pamięć wspomnieniowa
- Pierwsze zachowania społeczne
- Pierwsze zachowania społeczne – kontynuacja
- Plan eksperymentu nad hamowaniem proaktywnym
- Plan eksperymentu nad hamowaniem proaktywnym – kontynuacja
- Podręczniki na temat uczenia się
- Podstawa różnic indywidualnych
- Podstawowe wymiary osobowości
- Ponowne uczenie się
- Popędy, czyli podstawowe potrzeby
- Potrzeba snu
- Potrzeby i wartości
- Powstrzymywanie się od wyrażania szczerych reakcji emocjonalnych
- Pozycja emocji w teorii motywacji
- Położenie ciała a spostrzeganie pionu
- Położenie ciała a spostrzeganie pionu
- Położenie ciała a spostrzeganie pionu – kontynuacja
- Pragnienie miłości i uznania
- Prawa dziedziczenia
- Pręciki i czopki oraz ich połączenia
- Problemy wieku dorastania
- Problemy wynikające ze złudzeń wzrokowych
- Próg przestrzenny dotyku
- Progi
- Przejawy pamięci
- Przyjrzyjmy się każdemu z tych obszarów ograniczeń i wpływów.
- Przypadek chłopca wychowywanego wspólnie z małpą
- Przypominanie i rozpoznawanie
- Przysadka mózgowa
- Psychologia dzieciństwa
- Psychologia niemowlęctwa i życie płodowe
- Psychologia wieku dorastania
- Psychologiczna rola zabawek i gier
- Psychologiczny efekt uczestnictwa w bandzie
- Ptaki i pociągi – zadanie, które można rozwiązać przez wgląd
- Punktacja testów uzdolnień
- Reakcja alarmowa
- Receptory słuchu
- Rehabilitacja Bielsko-Biała – szybkość powrotu do zdrowia
- Rehabilitacja Kraków – wysokie standardy
- Rehabilitacja rwy kulszowej Warszawa- profesjonalne metody
- Rehabilitacja Warszawa – upragniony powrót do zdrowia
- Rezultaty ESP
- Rezultaty ESP – dalszy opis
- Różne reakcje emocjonalne na ten sam bodziec
- Różne rodzaje procesów pamięciowych
- Różnice między emocjami
- Różnice między emocjami – kontynuacja
- Różnice poglądów co do podstaw warunkowania
- Różnice poglądów co do podstaw warunkowania cz. II
- Różnice poglądów co do podstaw warunkowania cz. III
- Różnicowanie odwracalne
- Różnorodność powstająca w wyniku połączenia dwóch płci
- Różnorodność zmian organicznych, związanych z emocjami
- Różnorodność zmian organicznych, związanych z emocjami cz. II
- Rozpoznawanie stanów emocjonalnych
- Rozstrzyganie wątpliwości
- Rozszerzenie pojęcia „spostrzeganie”
- Rozszerzenie zakresu stosowania zasad warunkowania
- Rozszerzenie zakresu stosowania zasad warunkowania cz. II
- Rozumienie u małego dziecka
- Rozwój emocjonalny
- Rozwój emocjonalny
- Rozwój motywów społecznych
- Rozwój motywów społecznych – kontynuacja
- Schemat warunkowania klasycznego
- Siady pamięciowe
- Skutki długotrwałych stanów emocjonalnych
- Skutki długotrwałych stanów emocjonalnych – kontynuacja
- Ślepota na barwy
- Ślepota na barwy – dalszy opis
- Smak
- Śmiech
- Sposób w jaki ludzie postrzegają innych
- Spostrzeganie głębi
- Spostrzeganie głębi – dalszy opis
- Spostrzeganie pozazmyslowe
- Spostrzeganie przedmiotów a stałość spostrzeżeń
- Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń
- Spostrzeganie ruchu
- Spostrzeganie ruchu – dalszy opis
- Stany emocjonalne
- Stany emocjonalne jako czynnik przystosowawczy lub zakłócający
- Stawanie się niezależnym od rodziny
- Stałość jasności i barwy
- Stałość jasności i barwy – kontynuacja
- Stałość kształtu
- Stałość położenia
- Stałość położenia – kontynuacja
- Stałość wielkości
- Stałość wielkości – dalszy opis
- Stopniowe zanikanie śladów na skutek braku użycia
- Struktura i opis stanów emocjonalnych
- Sumienie dziecka
- Światła i cienie oraz ruch
- Sygnały lokalizacji
- Systematyczne zniekształcanie śladu pamięciowego
- Słyszenie stereofoniczne
- Słyszenie stereofoniczne – dalszy opis
- Teoria H.J. Eysencka
- Teorie emocji
- Teorie słyszenia
- Teorie widzenia barw
- Testy czynników grupowych
- Tożsamość strachu i wściekłości
- Trening czystości u dziecka
- Trening czystości u dziecka – kontynuacja
- Trzy miary przechowania
- Trzy skrajności Sheldona
- Tłumienie emocji a wyładowanie emocjonalne
- Tłumienie emocji a wyładowanie emocjonalne – kontynuacja
- Ucho ludzkie
- Uczenie się automatyczne, a uczenie się przez wgląd
- Uczenie się jako kształtowanie się nawyków
- Uczenie się miejsca
- Uczenie się reakcji czy uczenie się struktur poznawczych?
- Uczenie się reakcji złożonych
- Uczenie się sposobów wyrażania emocji
- Uczenie się sposobów wyrażania emocji – kontynuacja
- Uczenie się ze zrozumieniem
- Uczenie się znaków Tolmana
- Uczenie się znaków Tolmana – ciąg dalszy
- Układ elementów a strukturalizacja spostrzeżeniowa
- Umiejętności sensomotoryczne
- Umiejscowienie ślepej plamki
- Wartości jako czynnik wpływający na spostrzeganie
- Warunkowanie instrumentalne zachowania ludzkiego
- Warunkowanie klasyczne a inne przypadki kształtowania nawyków
- Węch
- Węch – dalszy opis
- Wewnętrzne zmiany pod wpływem emocji
- Wiek łączenia się w „gangi”
- Wpływ doświadczenia na spostrzeganie figury i tła
- Wpływ dziedziczności na inteligencję
- Wpływ popędu na potencjał pobudzenia w ujęciu matematycznym
- Wpływ popędu na potencjał pobudzenia w ujęciu matematycznym cz. II
- Wpływ sensowności materiału
- Wpływ temperamentu
- Wpływ temperamentu – kontynuacja
- Wpływ „przeliczenia” na przechowanie
- Wrażliwość na amplitudę
- Wrażliwość na różnice częstotliwości
- Współzawodnictwo i współpraca
- Wygaszanie
- Wyodrębnianie typów osobowości na podstawie funkcji gruczołów
- Wyparcie jako rezultat „zagrożenia ego”
- Wyparcie jako rezultat „zagrożenia ego” – kontynuacja
- Wytwarzanie złudzeń odległości i ruchu
- Wzmacnianie sporadyczne i wzmocnienie wtórne
- Wzmacnianie, wygaszanie i samoistne odnawianie się odruchu
- Zacinanie się i jąkanie
- Zazdrość
- Zjawisko emocji
- Zmysł równowagi
- Zmysł równowagi cz. II
- Zmysł równowagi cz. III
- Zmysłowe podłoże spostrzegania
- Zmysły skórne
- Znaczenie zabawy
- Znajomość wyników uczenia się
- Źródła geniuszu muzycznego
- Zróżnicowanie reakcji w gniewie i strachu
- Zróżnicowanie reakcji w gniewie i strachu cz. II
- Złudzenia oparte na fałszywie założonej pespektywie
- Łączenie cech
- „Chimp-o-mat”
- „Chimp-o-mat” – dalszy opis
- „Wykrywacz kłamstw”